TELEVISION & INTERNET AS CHANNELS OF SHAPING PUBLIC PОLITICAL CONSCIOUSNESS
https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-4-31-157-164
Abstract
About the Author
V. P. CherkasovaRussian Federation
PhD student
References
1. Number of Internet users worldwide reaches 2 billion, 2011, January 26. – URL: http://www.physorg.com/
2. news/2011-01-internet-users-worldwide-billion.html
3. MacDonald J.F. One nation under television: The rise and decline of network TV. New York, Pantheon Books
4. Publ., 1990. URL: http://jfredmacdonald.com/onutv/nationalculture.htm
5. Бурдье П. О телевидении и журналистике. М.: Фонд научных исследований «Прагматика культуры»
6. Института экспериментальной социологии, 2002. С.26.
7. Телевидение –главное оружие избирательных кампаний // ВЦИОМ. - Пресс-выпуск № 657, 2007. URL:
8. http://wciom.ru/index.php?id=268&uid=4248
9. Лебедев П. Медийные предпочтения населения: Интернет теснит телевидение // Доминанты. №16.
10. С. 60-61. URL: http://bd.fom.ru/pdf/d16lp.pdf
11. Gruenwedel E. Deloitte: 71% of Americans still prefer watching TV. 2011. February, 1. - URL: http://www.
12. homemediamagazine.com/research/deloitte-71-americans-still-prefer-watching-tv-21852
13. Morales L. In US Confidence in Newspapers, TV News remains a rarity // GALLUP, 2010. URL: http://www.
14. gallup.com/poll/142133/confidence-newspapers-news-remains-rarity.aspx
15. Маклюэн М. Понимание медиа: внешние расширения человека. М.: КАНОН-пресс-Ц, Кучково поле,
16. С.26.
17. Почепцов Г.Г. Информационно-политические технологии. М.: Центр, 2003. С.125-126.
18. Кара-Мурза С.Г. Власть манипуляции. М.: Академический проект, 2009. С.357.
19. Azeem I. We shouldn’t Judge Leaders by Values of Hollywood // The Scotsman. – 2009. – October, 27.
20. URL: http://belfercenter.ksg.harvard.edu/publication/19646/we_mustnt_judge_leaders_by_values_of_
21. hollywood.html?breadcrumb=%2F
22. Соловьев В.Р. Манипуляции: Атакуй и защищайся. М.: Эксмо, 2011. С.26.
23. Дондурей Д. Элиты не протестуют против доходов от падения морали. // Новая газета. 2010. №141.
24. декабря. С.20.
25. Фуко М. Надзирать и наказывать. Рождение тюрьмы. М.: Ad Marginem, 1999. – С.320.
26. Белл Д. Социальные рамки информационного общества. // Новая технократическая волна на Запа-
27. де. - М.: Прогресс, 1986. С. 330-342. - URL: http://lib.socio.msu.ru/l/library?e=d-000-00---0klass--00-0-0-
28. prompt-10---4------0-1l--1-ru-50---20-help---00031-001-1-0windowsZz 125110&a=d&c=klass&cl=CL2.1&
29. d=HASHc7c3dc971e598b39e2c6ec
30. Брайант Дж., Томпсон С. Основы воздействия СМИ. М.: Вильяме, 2004. С.397.
Review
For citations:
Cherkasova V.P. TELEVISION & INTERNET AS CHANNELS OF SHAPING PUBLIC PОLITICAL CONSCIOUSNESS. MGIMO Review of International Relations. 2013;(4(31)):157-164. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-4-31-157-164